رژیم غذایی سالم برای طوطی سانان
رژیم غذایی سالم برای طوطی سانان

 

پلت ها : انواع رژیم های غذایی پلت شده در بازار امروز وجود دارد اعم از پلت های بسیار ساده قهوه ای رنگ تا پلت های به رنگ روشن که شکل میوه هستند . ترجیح شخصی من استفاده از پلت هایی که حداقل مواد افزودنی از قبیل رنگ و بو را داشته باشند . پلت باید تازه باشد ، بنابراین مراقب باشید که بسته حاوی پلت در قفسه فروشگاه یک سال نمانده باشد. مدتی طول میکشد که پرنده غذای جدید را بپذیرد. هر روز صبح ماسه کوچکی از آنها را در قفس قرار دهید ، و انها را تعویض کنید حتی اگر پرنده انها را لمس نکرد. بعد از مدتی ، آنها به دیدن این ایتم جدید عادت میکند و وسوسه خواهد شد که آن را امتحان کند. این میتواند از چند ساعت برای پرندگان شجاع به چند هفته برای پرندگان ترسو و پرندگان ضربه زننده طول بکشد. من پلت ها و دانه ها را در دو کاسه مجزا و میریزم و انها را در تمام طول روز در دسترس انها قرار میدهم . من متوجه شده ام که تقریبا هر پرنده ای سرانجام آنها را امتحان خواهد کرد ، و در حال حاضر که من مارکی را پیدا کردم که آنها دوست دارند ، بیشتر به دنبال یک کاسه تازه در صبح هستند. مرغ عشق های من و کبوترهای من عاشق مینی پلت های Roudybush هستند و انها را با میل میخورند.
 
سبزیجات : بسیاری از صاحبان از این مساله شکایت دارند که فقط نمیتوانند پرنده را به امتحان کردن سبزیجات مجبور کنند . هر پرنده ای این غذاهای تازه را خواهد خورد. این در طبیعت انها ست که غذاهای تازه بخورند. مشکل این است که آنها به دانه های خود معتاد میشوند و هیچ دلیلی برای آزمایش اقلام جدید نمبینند. بهترین راه برای اینکه پرندگان غذاهای تازه را امتحان کنند این است که دانه هایی را که آنها به طور معمول می خورند را سبز کنید. دانه سبز شده از دانه های خشک بسیار متفاوت هستند. آنها در میزان چربی پایین ترو در میزان اسیدهای آمینه و سایر مواد مغذی بالاتر هستند. آنها غذای زنده هستند و بسیار عالی تر از دانه های سبز نشده هستند. جعبه ها وسینی های جوانه زدن ارزانی در بازار موجود است که ارزش سرمایه گذاری را دارند. جوانه ابتدایی می تواند در 3 روز رشد می کند. پس از آن ، برای حفظ جوانه ها انها را فریز کنید. شما باید حداکثر آنها را برای 3 روز قبل از استفاده فیریز کنید. اگر در مورد جوانه ها و باکتری ها نگران هستند ، پیشنهاد میکنم جوانه ها را در محلول آب و عصاره دانه گریپ فروت (در اغلب فروشگاههای مواد غذایی بهداشتی دردسترس است) برای چند دقیقه خیس کنید ، سپس آنها را کاملا شستشو دهید.

روش دیگری که برای اینکه پرندگان را به امتحان کردن سبزیجات مجبور کنید این است که سبزیجات پخته را ریز ریز کرده شده به طوری که آنها به اندازه دهانشان باشند.ترکیبی از نخود فرنگی ، ذرت و هویج را امتحان کنید. آنها را در یک کاسه تمیز (ظرف شیشه ای کوچک) برای تحریک بصری بیشتر بریزید. تعدادی دانه آفتابگردان بدون پوست و بدون نمک در میان سبزیجات برای فریب دادن پرنده قرار دهید . مهم ترین چیز اینست که تسلیم نشوید . این ترکیب را هر روز برای چند هفته به پرنده بدهید در اکثر موارد پرنده شما وسوسه می شود که آن را امتحان کند. روش دیگر پختن سیب زمینی هندی یا سیب زمینی شیرین است . رنگ روشن ان پرنده را جذب میکند و مواد مغذی ان از دست نمیرود. باز هم پایدار باشید ، سعی کنید محرک های متفاوتی را برای تحریک پرنده ارائه دهید. ظرف دانه را در شب قبل از خوابیدن پرنده بر دارید.سبزیجات اولین چیزی باشد که در صبح برایش سرو میکنید. انها را با چیزهایی مانند کشمش، یا خرده ریزهای دیگر که مطمئن هستید پرنده انها را دوست دارد مخلوط کنید . در حالی که برای یافتن غذاهای مورد علاقه خود جستجو میکند طعم و مزه سبزی های جدید را امتحان میکند و تصمیم می گیرید که آن را دوست دارد. سعی کنید زیاد از غذاهای مورد علاقه اش استفاده نکنید، چون آنها غذاها را به سادگی میخورند و از خوردن غذاهای جدید غفلت میکند. به یاد داشته باشید که سبزیجات زا خیلی کم بپزید(مخصوصا هویج که باید به مقدار خیلی کم پخته شود تا پرندگان بتوانند بتا کاروتین ان را جذب کنند). پرندگان تمایل به خوردن غذاهای گرم و نرم دارند پس با پختن آنها شما میتوانید پرنده را به امتحان کردن غذاهای جدید تشویق کنید.

حبوبات : معمولا مجبور کردن یک پرنده به برنج قهوه ای و نان غلات و دانه های دیگر اسان است . من این ها را هر زمان که آنها را برای خانواده ام درست میکنم به انها میدهم. هدف شما این نیست که به پرنده بیاموزید که هویج را دوست داشته باشد ، هدف شما این است که به پرنده بیاموزید که تنوع را دوست داشته باشد .

میوه ها : میوه ها به اندازه سیزیجات در رژیم غذایی مهم نیستند .انگور ،برشی از پرتقال ، یا کمی موز خوب هستند ، اما به صورت روزانه ضروری نیستند. استثناهایی برای انواع خاصی از پرندگان که تمایل بیشتری به رژیم غذایی مبتنی بر میوه ها وجود دارد ،بنابراین مطمئن شوید که در مورد نوع خاص پرنده خود تحقیق میکنید.
 
این نوع رژیم غذایی متنوع برای تمام پرندگان مناسب است از فنچ ها و قناری گرفته تا ماکائو.من بسیاردیدم که فنچی در ظرفی از براکلی پخته شده ، ماکارونی ، و هویج شیرجه میزند. بدیهی است که نمیتوانید به یک قناری یک هویج کامل پخته نشده بدهید، اما اگر ان را به طرز مناسبی برایش اماده کنید میتوانند تمام غذایی را که یک منقار عقابی میخورد را بخورد.برای عصر جدید این زا تصمیم خود قرار دهید :دادن بهترین رژیم غذایی ممکن به پرندگانتان باعث میشود انها عمر طولانی تر داشته باشند و نیرومند زندگی کنند.

 


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





[ سه شنبه 7 آذر 1391برچسب:, ] [ 23:12 ] [ ماهان منصوری ] [ ]